19 maj 2013

Småkryp

I höstas när det var som mörkast kom jag på att jag ville göra någonting kreativt. Istället för att slösa bort kvällarna i soffan skulle jag börja teckna. Har alltid gillat att teckna och gjort det lite till och från i perioder, men nu har det länge varit ganska stilla på den fronten. Jag fick någon idé om att jag kanske kunde få till någonting som kunde hänga på väggarna i huset sedan. Så jag köpte lite nya pennor, kolkritor och akvarellfärg. Jag googlade lite inspiration och satte igång...

Har inte kommit så väldigt långt ännu men några tavlor har jag gjort. Av någon anledning är jag inne på fjärilar och småkryp just nu. De är detaljrika men ändå någorlunda bekanta former, roliga att teckna helt enkelt. Min dröm är att någon gång få till en riktigt, riktigt stor tavla som jag inte behöver skämmas för att hänga upp...Får se hur det går med den.


Såhär ser det ut i min "ateljé" för tillfället. Det står ganska still med målandet för tillfället när vädret är så fint och det händer så mycket annat. Men bara jag får inspiration igen skall jag fortsätta...

Inga kommentarer: